I Am a Reader TAG

Здравейте, днес най-накрая успяхме да се съберем заедно! Това естествено е един прекрасен повод да зарадваме и вас, като направим един TAG за нашия неделен пост, който привлече вниманието и на двете ни. А това е именно I Am a Reader TAG! Надяваме се да ви е интересно да прочетете нашите отговори.



1.Изберете една дума, която описва това да си читател?

Викс: Аз съм от хората, които много трудно взимат решения, било то за дрехи или въпроси като този например. За мен не може да има просто една дума, която да описва един читател. Четенето ти дава свобода. Възможност за момент да се откъснеш от суровата реалност и да си помечтаеш да си на мястото на любимите ти герои. То е едно приключение, в което откриваш толкова много светове, всеки един различен и уникален по свой собствен начин. Книгите ти дават както поле за фантазии, така са и извор за нови знания. Те въздействат и пленяват едновременно. Затова ще избера една дума, която може би обединява всички тези неща - мечтател.

Алекс: За мен да си читател може да се обясни по милиони възможни начини, но целта тук е да се избере една дума. Разбира се обаче, ако ме познавахте, щяхте да знаете, че аз не мога да взимам лесно решения, ама ИЗОБЩО! Затова ще дам две думи. Както аз, така и сигурно всички други читатели знаят какво е да се потопиш изцяло в някоя история, да съпреживяваш всички хубави, а и някои не толкова хубави моменти с героите, да плачеш и да се смееш с тях. Но може би причината, заради която всеки се докосва рано или късно до света на книгите е, че му липсва нещо. Именно книгите ти дават тази безгранична свобода за фантазии и мисли. Когато нищо интересно не се случва около теб, но ти мечтаеш за приключения, любов и малко мистерия. Точно това ти предоставят и книгите. В рамките на 400-500 страници те ти дават възможността да изживееш един цял нов живот, изпълнен с всички тези негови елементи, които са ти липсвали досега. Ето затова аз избирам думите щастливец и приключенец. Не знам какво повече да кажа, но мисля, че всеки би ме разбрал и без обяснения.



2. Коя беше първата книга, която ви накара да се влюбите в книгите?

Алекс и Викс: За този въпрос ще дадем общ отговор, защото книгата е една и заслужава вниманието и на двете ни. Няма да изпадаме в големи обяснения, защото тя не е нещо кой знае какво за повечето хора. Разбира се обаче, винаги ще остане една от най-важните за нас лично. "Град от кости" не беше първата ни книга, но беше тази, която ни накара да започнем да четем. Светът, който Каси беше изградила и до който имахме възможността да се докоснем, беше едно място, в което се чувствахме в като у дома. Обикнахме всяка неизменна част от ежедневието на героите и ни накара да искаме още и още. Мислим, че всеки фен на авторката би ни разбрал.

3. Твърда или мека корица?

Алекс и Викс: На този въпрос отново имаме общ отговор. Ние сме на мнение, а както и повечето читатели може би, че една книга изглежда и стои на рафта много по-добре с твърди корици. Но да се чете, особено, когато е от сорта на 700 страници, е препоръчително да е с меки корици. Така, че избираме и двете.

4. Как четенето промени същността ви?

Алекс: Както повечето от вас вече знаят, аз чета от скоро и то главно фентъзи, така че още не съм се насочила към някои класики, които те карат да се замислиш. Въпреки това, книгите ми помогнаха най-вече с това да мечтая по-смело, а както е казал Антоан дьо Сент Екзюпери Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му.

5. Коя книга четете, когато имате нужда да се чувствате комфортно?

Алекс: Аз бих предпочела да хвана някоя любовна или лека история, която да не ме кара да стоя на тръни в очакване да се случи нещо много интересно и решаващо, а такава, която да ме отпусне и да ме накара да се усмихвам.

Викс: Аз бих прочела някоя от книгите на Сюзън Елизабет Филипс. Любовните истории на авторката ме завладяват още от първите страници. Особено когато добавим и така неповторимият ѝ хумор. Книгите на Сюзън ми донасят едно спокойствие и не ме карат да бъда в очакване за нещо, а ми доставят точно този комфорт, който търся.



6.Кой беше човекът, който ви показа светът на книгите?

Викс: Един ден попаднах на филма "Реликвите на смъртните - Град от кости" и естествено го заобичах. Същия ден разбрах, че има книга и я прочетох на един дъх. След това продължих с поредицата, а нататък и с всякакви и разнообразни други книги.

Алекс: На мен Викс ми показа света на книгите. Не спираше да ми говори за Реликвите и колко са уникални. Аз обаче бях скарана с четенето тогава и не исках да ги чета. Каза ми че има филм и след като го изгледах се влюбих в света на Ловците. Аз попринцип обожавам светове с многовековна история дори (като Хари Потър например) и затова толкова го харесах. Започнах книгата, но вече знаех какво ще се случи и не ми беше интересно и я оставих. Следващото лято изявих желания отново да я започна, когато вече не помнех някои детайли, и не можах да отлепя очи от нея, докато не я завърша. Затова може би и аз сама съм допринесла, но ако не беше Викс разбира се сигурно никога не бих започнала да чета, така че БЛАГОДАРЯ ТИ! :D  

7. Опише идеалното си място за четене.

Алекс и Викс: И за двете ни идеалното място е подобно, така че няма смисъл да пишем две мнения отново. Ние си го представяме като едно огромно легло с меки и топли завивки и мнооого възглавнички. С чаша чай до нас и ароматни свещи в стаята. Ако успеем да не заспим, може би това би било идеалното място да се отпуснем и да почетем.



8.  Коя книга промени начина, по който гледате на света?

Викс: За нем това беше "Вината в нашите звезди" на Джон Грийн. Не мисля, че има човек, който да не е чувал за тази книга, така че не е нужно обяснение тук.

Алекс: Книгата, която промени моя начин, по който гледам на света е "Списъкът с приоритети" да Дейвид Менаше. Книгата се разказва за учител, който се разболява от мозъчен тумор. Естествено това му пречи да прави най-любимото си нещо - да преподава. Ако имате интерес точно към такава книга, ви я препоръчвам - заслужва си!

Това беше I Am a Reader TAG! Надяваме се да ви е харесал. Ще се радваме да прочетем мнението ви за нашите отговори, което можете да оставите долу в коментарите. Всеки, който има желание да направи тага, да се чувства тагнат, но специално обаче бихме искали да тагнем  Гергана Васева, Иван П. и Йорданка К. Ще се радваме да разберем вашите отговори. Приятно четене!

Коментари

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Интересен и заинтригуващ пост, наистина. Само отговорите на въпрос 5. ми останаха някак неясни. Иначе ви насърчавам да продължавате да пишете. Искам и да ви попитам нещо, което се надявам, да бъде предпоставка за друга публикация. Въпросът ми е:
    Кои са вашите топ 5- омразни заглавия?

    П.П. Искрено ви благодаря за тагването. Ще се постарая скоро да направя тага. Успех! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасен въпрос. Определено ще е интересно да го превърнем в публикация. Благодарим много, че изказа мнение и с нетърпение ще чакаме да видим и твоите отговори! :)

      Изтриване
  3. Благодаря за тага, определено ще го направя! :) Отговорите ви са много хубави, в повечето от тях си приличаме почти напълно! :D
    Радвам се, че прочетох положително мнение за първата книга от Реликвите. Всеки ми казва, че първите две били на доста по-ниско ниво от останалите 4, но сега след като прочетох отговора ви изникна надеждата в мен, че ще ми харесат!
    "Вината в нашите звезди" още не съм я чел, но скоро се докоснах до творчеството на Джон Грийн и смея да твърдя, че този човек е наистина гениален! В момента чета "Къде си, Аляска?" от автора и.. препоръчвам я с две ръце на всеки, който търси книга със замисъл!
    За "Списъкът с приоритети" не съм чувал нищо, но заглавието е заинтригуващо и определено ще я погледна. :)
    Блога ви е страхотен, продължавайте все така с интересните постове! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ужасно много за невероятния коментар! Аз не мисля, че първите книги от Реликвите са по-лошо от останалите, напротив. Като че ли имам някаква сколонност към първата книга от дадена поредица. Наистина в другите се случват много и може би по-интересни неща, но и "Град от кости" не им отстъпва. Хващай ги! Аз лично не съм чела нишо от Джон Грийн все още, но определено ще грабна нещо и то скоро, защото най-малкото е един страшно популярен и дискутиран писател. Творчеството му се харесва от едни и мрази(малко твърдо казано, но...) от други. Поне да видя аз от кои съм.
      Благодаря ти още веднъж за страхотния коментар и чакаме да видим скоро тага и в твоя блог! ;)

      Изтриване
  4. Много интересен таг! Много благодаря, че ме тагнахте момичета!<3 С радост бих го направила! На №7 сте отговорили чудесно, може би до някаква степен си го представям и аз така.^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че мислим еднакво по въпроса, но специално за това - кой не би го харесал? :D Благодаря ти много и чакаме скоро тага и в твоя блог! ;) ❤

      Изтриване

Публикуване на коментар