Ревю Алекс: "Стъкленият трон" - Сара Дж. Маас




Анотация:

Запознайте се със Селена Сардотиен. 
Красива. Смъртоносна.
Осъдена на величие. 

В тъмните мръсни солни мини на Ендовиер едно 18-годишно момиче излежава доживотна присъда. Тя е обучен асасин, всъщност най-добрият на света, но допусна една съвсем малка грешка. Остави се да я хванат.
Младият капитан Уестфол й предлага сделка, която не може да откаже: свободата й срещу една огромна жертва. Селена трябва да представлява принца в предстоящия турнир – опасно състезание между най-умелите крадци и асасини на света. Жива или мъртва, Селена ще бъде свободна. Победителка или победена, тя е на път да разкрие истинската си съдба. А междувременно има опасност сърцето й на убиец да бъде разтопено.

   Здравейте, днес ще ви говоря за "Стъкленият трон" на Сара Дж. Маас. 
   Оттук нататък смятаме ревютата ни да са разделени на три части. В първата ще говорим малко за самото издание, за корицата, за издателството, за цената и за някои други неща относно хартиеното копие. Във втората част ще ви разкажем малко за сюжета и в третата ще изкажем личното си мнение за историята. 

   Малко за изданието: 
Издателството за България е Егмонт. Цената й е 14,90 лв. Отзад пише години 13+. Запазена е оригиналната корица, въпреки, че доколкото знам има две оригинални - една английска и една американска. Американската е същата като нашата, но на черен фон, а английската е като тази за България. Това, в което аз лично се влюбих в корицата е, че на предната корица виждаме нашата главна героиня Селена като истински асасин, силен воин и безсрашен боец, каквато е, а на задната корица виждаме другата й страна, а именно тази, която обича модата и дрехите. Специално за всяка книга, всяка рокля, с която е изобразена отзад, има своето значение за самата книга, както ще разберете, когато прочетете поредицата. 



   За сюжета: 
Книгата проследява историята на главната ни героиня Селена Сардотиен, най-добрият асасин в цял Адарлан.
Още с първите страници историята ни въведжа в Солните мини на Едновиер, където тя е била затворена и жестоко третирана като роб, бичувана, точно заради тези нейни престъпления, които е извършила.
Престолонаследникът на Адарлан, принц Дориан отива заедно с капитана на стражата, Каол, за да предложат на Сардотиен сделка. Тя гласи, че, ако приеме, Селена ще отиде заедно с тях в кралството, за да участва в един турнир, с който ще се избере кралският шампион, а именно човекът, който ще убива всеки, който кралят му заповяда. Алтернативата на нашата героиня е да остане в Солните мини, което означава, че тя няма друг избор освен да се съгласи. Тъй като приема, принцът й предлага четири години служба при краля, ако спечели турнира, след което ще заслужи свободата си. Тя естествено приема и тръгва с тях.

   Моето мнение: 
Историята ме грабна още от самото начало. Стилът на писане на авторката не се отличава с нищо по-особено тук, в първата й книга. Въпреки това, е страшно добре и увлекателно написано, чете се наистина лесно и приятно.

Нямам думи да опиша колко много ми хареса тази книга! В нея нямаше толкова много екшън или напрежение, колкото има в другите, до колкото знам(още не съм ги чела), но нито веднъж не изгубих интерес да чета или ми е ставало скучно. Напротив, историята те държи на тръни през повечето време. 

Любовната история не беше толкова силно засегната тук, но се надявам да е в останалите книги. 

Селена е един герой, в който някакси няма как да не се влюбиш. Тя е силна, борбена и решителна. Тя знае какво прави и това ужасно много ми допадна. Ако не за друго, Селена ще ви допадне, защото тя има много черти и всеки би намерил по нещо от себе си в нейния образ.


 В тази книга е също силно засегнато и приятелството, което е много хубаво. По този начин разбираме много и за второстепенните герои, които също се отличаваха и бяха също толкова перфектно изградени като образи, колкото и главните. 

Интересното в самата история беше, че никога не можеш да си сигурен какво всъщност се случва. Когато авторката иска да загатне тази мистерия покрай дадена случка, тя започва да го обяснява така, че да отведе мислите ни нанякъде, да  накара читателя да подозира някой, а в крайна сметка предположенията стават на пух и прах и затова никога не знаеш какво да очакваш, че ще се случи дори в следващото изречение.

Освен монотонното развитие на историята покрай турнира, в нея се вплита и една много добре навързана мистерия, която ще движи действието по-нататък в книгата. Това я направи още по-интересна и вкара главният конфликт, което ме накара да не мога да откъсна очи от листовете и да ги разгръщам един след друг без да спра, за да разбера аджиба за какво иде реч. 
Тази книга ми стана една от любимите и вече нямам търпение за останалите от поредицата! Наистина се надявам да съм успяла да предам емоцията и на вас и да съм ви накарала да я прочетете, защото, повярвайте ми, заслужава си!  

Коментари

  1. Не бях мислел да чета поредицата до момента, в който прочетох това ревю! Много ми хареса как си описала всичко, определено ще обърна внимание на творчеството на Маас колкото мога по-скоро! Единственото което ме двоуми е с коя поредица да започна- някой казват с "Двор от рози и бодли", а други- "Стъклен трон".. Но подхождам с големи очаквания към авторката, тъй като чувам само позитивни мнения за нея и за всичките и книги. :) Но при всички положения и двете поредици са в TBR листа ми! Ревюто ти е страхотно и идеята да е разделено на 3 части ми допадна много, продължавайте в същия дух! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ужасно много за милия коментар! Радвам се, че ревюто ти е харесало. Адски съм развълнувана да ти говоря за Сара, мога и с часове. Но що се отнася до това с коя поредица да започнеш, аз аъщо много се чудех много, но разбрах, че "Стъкленият трон" е първата й поредица. Някои препоръчват да се прочете първо нея, не само защото е издадена първа, а и защото стилът и на писане тук не е нищо особено още. Тъй като в момента чета "Двор от рози и бодли" определено мога да кажа, че начинът й на писане там е просто великолепен и разликата е потресаваща в хубавия смисъл. Не че ще останеш разочарован, ако започнеш с нея, но аз лично предпочетох да вървя по стъпките й, въпреки че не се сдържах и почнах втората поредица преди да завърша първата. Не мога да кажа коя ми харесва повече, но и двете са ми сред любимите, така че няма да сбъркаш, с която и да започнеш. Още веднъж ти благодаря и ще чакаме ревю на книгата и от теб!

      Изтриване
  2. Много хубаво ревю! Книгите са наистина удивителни и с всяка следваща, стават все по-интересни и по-добри!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Още не съм започнала следващите киги, но ги очаквам с огромно нетърпение. Вярвам, че няма да ме разочароват, само се надявам да имам възножността да им се насладя по-скоро.^^

      Изтриване
  3. Ревюто е супер! :)
    Аз също не съм планирала да чета поредицата на Сара Дж. Маас, но след ревюто ти започвам да се замислям. Книгите наистина са много хвалени и вярвам, че си заслужават. Успех с развиването на блога ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодарим много! Надяваме се ревюто наистина да ти е харесало! А за книгите - ако си фен на този жанр, със сигурност мисля, че си заслужават и ще ти харесат.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар